العرّاب الفنيشاشة

أمير كرارة يحتوي بلبلة فيلمه “كازبلانكا” بطريقة محترفة – صور

بعد البلبلة التي أحدثها بوستر فيلم “كازابلانكا” إثر اعتراض إبن الممثل محمود البزاوي على عدم تواجد صورة والده فيه، استوعب الفنان أمير كرارة الأمر ونشر بوستر جديد للفيلم.

وكان أكرم البزاوي إبن الممثل محمود البزاوي قد نشر عبر حسابه على موقع فايسبوك بوست أبدى فيه امتعاضه من عدم تواجد صورة والده مع الممثلين في البوستر الأساسي.

وقال أكرم :

“مبدأيا ابويا ماعندوش اي فكره عن البوست ده انا ابويا طيب ويمكن طيبته دي هي اللي كانت سبب في تأخير نجاحه وأنه كتب من الباطن كتير مثلا زي ما قولت قبل كده و كان دايما بيعمل حاجات وتنجح ومفيش حد يعرف أنه له دور في نجاح العمل ده بس اللي كان بيصبره ان ربنا هيعوض”.

وأضاف:

” وبعد ما قدر يوصل بدراعه للي هو فيه لسه في ناس مش مقتنعة بي .. بس ده حقهم لان مفيش حد عليه اجماع بس طالما مش مقتنع بحد يبقى ماتحرجوش وابعد عنه أحسن لأنه في نظرك مش الشخص اللي يفيد .. في رأي الشخصي ناس كتير بتعرف تتصور بس مش الكل بيعرف يمثل .. و اسف لو كنت منحاز اوي في كلامي لابويا بس زي ما قولت ده ابويا اللي نجاحه بيسعدني اكتر ما بيسعدني نجاحي”

ونوّه قائلاً:

“ملحوظة: أبويا قالي انه عامل دور مهم في الفيلم ده.. و يمكن بيكدب عليا و طالع كومبارس .. ساعتها هتأسف على البوست”.

كلام أكرم أحدث ضجّة كبيرة في الوسط الفني ودفع العديد من الفنانين والممثّبين للتّضامن معه معتبرين أنّ ما حدث لا يليق بالممثل محمود البزاوي.

مخرج الفيلم بيتر ميمي ردّ على أكرم قائلاً :

“يا اكرم عيب الكلام ده ، ابوك اهم من بوستر و اهم من الفيلم كله علشان تقول كلام زى ده تصغره ، مش بوستر مبدئى يخليك تحس بكده ، ده محمود البزاوى صلاح بيه الطوخى و البوسترات بتختفى بعد شهور و بيفضل الفيلم”.

إلا أنّ ردّ الممثّل أمير كرارة كان الأكثر حكمة ونضجاً حيث عمد إلى نشر صورة بوستر جديد للفيلم تتضمن صورته إلى جانب الممثل محمود البزاوي فاحتوى البلبلة سريعاً.

يُذكر أنّ فيلم “كازبلانكا” قد تمّ الإنتهاء من تصويره على أن يُعرض قريباً وهو من بطولة: أمير كرارة، غادة عادل، إياد نصّار وتواجد للممثل التركي خالد أرغنتش.

العرّاب

بوستر كازبلانكا

 

 

بوستر كازبلانكا

 

 

 

إقرأ أيضًاناهد السباعي تكشف سرّ عدم ذهابها إلى حفل زفافها: “هذا ما حصل معي”!

إقرأ أيضًا: منة شلبي تردّ على السؤال الأكثر تداولاً في العالم العربي..تعرّف إلى إجابتها – فيديو

إقرأ أيضًالطيفة التونسية ممنوعة من الغناء وتكشف عن الأسباب – وثائق

أمير كرارة _ العراب

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى