الرئيسية / العرّاب الفني / تامر حسني يُشارك الجمهور تجربته الخاصة :”مش عاجبك مكانك غيره”
تامر حسني
تامر حسني

تامر حسني يُشارك الجمهور تجربته الخاصة :”مش عاجبك مكانك غيره”

شارك النجم المصري تامر حسني جمهوره قصة من حياته تحدث فيها عن الإرادة والقوة وذلك عبر حسابه الرسمي على الموقع الأزرق فيسبوك.

وفي قصة طويلة قال تامر :

“دايماً بحب احكيلكم مواقف من واقع تجربتي ..من 10 سنين كان حاطط صورتي على الحيطه و من غير ماعرف كل دا لما شفته في الحفله حسيت من رد فعله لما شافني ان انا بمثلّه حاجه كبيره و طلب يغني معايا”.

وتابع :

“وافقت فوراً لإن اللي في قلبه وصلني على طول عشان صادق ، اللي عايز اقوله ان حبك و اخلاصك للحاجه بيجذبها ليك بجد زي ما حصل مع محمد كدا ، واللي حصل مع محمد هحاول ان شاء الله اعمله في كل حفله كبيره و اقدم منكم ناس موهوبه تستحق الدعم”.

وأضاف :

“انا بقى عايز كل شاب فيكم يشوف نفسه راجل قوي راجل ناجح او بنت ناجحه  في اي مجال بتحبوه  و تصدقوا انكم ممكن توصلوا و متقولوش مستحيل عشان احلامكم  تقربلكم و ينجذبلكم”.

وأكمل قائلاً:

“بس انت صمم و عافر و اهم حاجه متضحكش على نفسك ركز في احسن حاجه انت بتعملها ، عشان في ناس للأسف بيكونوا شايفين غلط و بيجروا كتير ورا سراب و لو عملت اللي عليك للنهايه و لقيت انك مش عارف توصل لحاجه عادي دور على حاجه تانيه بسرعه متقعدش تندب حظك”.

وكتب :

“اكيد ربنا شايلك حاجه احسن زي مانا كان نفسي ابقى لاعب كره و فجأه كل الأنديه بيمشوني من غير سبب مع إني لاعب مش سهل، بس عرفت بعد فتره ان ربنا كان شايلي حاجه افضل ليا”.

وخاطب جمهوره :

“و حق لا اله الا الله  انا بكتبلكم من قلبي و الإحساس دا زاد بعد ما بقيت أب بقيت خايف على شبابنا و ولادنا في المستقبل بشكل كبير جداً وانا نَفسي اتغيرت و اشتغلت على نفسي كتير تاني مفيش مستحيل يا شباب”.

وتابع :

“انا كنت افضل ابص في صورة  عبد الحليم حافظ عشان نفسي اغني و امثل زيه و أنجح في الإتنين  و يحبوني الجماهير في الوطن كله  النهارده لما الحمدلله افلامي بتنجح بالشكل دا  في جميع انحاء الوطن بفتكر إصراري عالوصول  ساعتها وانا صغير و مشياني في الشوارع بالساعات لوحدي افكر و ارتب هعمل ايه و اتخيل نفسي وانا الناس بتسلم عليا و انا اصلاً  مفيش في جيبي  اي فلوس اركب  مواصله”.

وتحدث تامر عن نفسه :

“(( بفتكر ازاي اخدت قرار اني اتحول من شخص باصص على صورة فنان على الحيطه للفنان نفسه اللي صورته دلوقتي على الحيطه ))  نشتغل و نجتهد و نغير  ونطور من نفسنا بأيدك تعمل كل حاجه   (( مش عاجبك مكانك غيره انت مش شجره ))”.

واختتم:

“مالآخر كدا و مش جايز هو اكيد  كلامي رساله لناس كتير فيكم  بس الشاطر اللي هيفهم ، ربنا ينور طريقكم و يفرح بيكم اهاليكم”.

يُذكر أن آخر أعمال حسني هي أغنية “نانسيي ليه” التي شاركته الفنانة أسيل وحققت ملايين المشاهدات عبر موقع يوتيوب الشهير.

عمار البري

 

إقرأ أيضًاناهد السباعي تكشف سرّ عدم ذهابها إلى حفل زفافها: “هذا ما حصل معي”!

إقرأ أيضًا: منة شلبي تردّ على السؤال الأكثر تداولاً في العالم العربي..تعرّف إلى إجابتها – فيديو

إقرأ أيضًالطيفة التونسية ممنوعة من الغناء وتكشف عن الأسباب – وثائق

تامر حسني – العرّاب

شاهد أيضاً

أصالة نصري - أنس

شقيق أصالة نصري يعلن إصابته بالكورونا…وهي تُعلّق!

أعلن أنس نصري شقيق الفنانة السورية أصالة نصري عن إصابته بفيروس كورونا وقد نشر نتيحة …