العرّاب الفنيمشاهير العرب

رامي جمال.. كن أنتَ كما أنتَ وافتخر!

أعلن النجم المصري رامي جمال إصابته بمرض البهاق منذ عام، وأنه أخفى الأمر عن الجميع، ولم يجد له علاجًا، مما اضطره للتفكير في اعتزال الغناء. 

وكتب رامي عبر مواقع التواصل الإجتماعي: “الحمد لله الذي أحبني فابتلاني وأقدرنى على الصبر.. من فترة ظهرت بقع بيضا في جسمي وبالكشف عرفت إنه مرض البهاق، وجربت أنواع علاج كتير ودكاترة كتير ومفيش فايده.. ورضيت وسلمت أمري لله عشان عرفت إن الزعل بيزوده وكفاية شغلانتى وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل، وفعلا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير، اللى بقى يقوللى هتتعامل إزاى وأنت فنان واللى يخاف يسلم عليا واللى يسألنى هو ده معدي”. 

وأضاف: “أنا بقالى سنة فعلا لو عندى حفلة أو تصوير بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها، لدرجة خلت ناس تقولى شوف بيزنس تانى اعمله عشان الناس مش هتقبلك كدة، وفكرت فى كلامهم بصراحة”. 

واختتم: “لقيت إن عندى حلين يا فعلا شكرا لحد كدة على الشغلانة دى رغم حبى ليها وعدم معرفتى بغيرها، يا إما مش هداريه تانى وتقبلونى بيه وترحموا كل اللى ربنا ابتلاهم بيه من نظرة أن شكله غريب، والحمد لله على نعمة الأهل لإنهم الوحيدين اللى بيقبلوا الواحد زى ما هو”.

وقد انهالت عليه التعليقات بشكل كبير، حيث رفض الجمهور فكرة اعتزاله ودعمه من خلال رسائل تؤكد على محبتهم له كما هو.

العرّاب: رامي نموذج مشرّف من الفنان العربي الشاب إن كان على صعيد الغناء والتلحين، وهو قدّم العديد من الأعمال الناجحة وله نقول: “كن أنت..كما أنت وافتخر واليوم هو دورك لتحفيز كلّ مصابٍ بهذا المرض ليتقبّل نفسه أمام الناس ومحاربة كلّ أشكال التنمّر!”.

العرّاب

 

 

إقرأ أيضًاناهد السباعي تكشف سرّ عدم ذهابها إلى حفل زفافها: “هذا ما حصل معي”!

إقرأ أيضًا: منة شلبي تردّ على السؤال الأكثر تداولاً في العالم العربي..تعرّف إلى إجابتها – فيديو

إقرأ أيضًا: لطيفة التونسية ممنوعة من الغناء وتكشف عن الأسباب – وثائق

رامي جمال – العرّاب

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى