العرّاب الفنيمشاهير العرب

شيرين عبد الوهاب تعترف:”مش خايفة”!

من المعروف أن الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب لديها عفوية وصدق في كلامها تميزت بهما على المسارح الغنائية، وانتقلت اليوم إلى مواقع التواصل الاجتماعي.

شيرين كتبت سلسلة من التغريدات عبر حسابها الرسمي على موقع التدوينات الصغيرة تويتر، تحدثت فيها عن أزمة كورونا والصلاة الخاصة التي تقوم بها:

وبدأت شيرين:

“‏أنا بشكر الظروف اللي إحنا فيها بالرغم من قسوتها عشان نقعد في البيت ونقرب من أهالينا ونشوف ولادنا. أنا مابحبش أتكلم عن صلاتي عشان دي حاجة بيني وبين ربنا بس أنا حاسة إن الناس اتغيرت، الحاجة الحلوة اللي فيهم ابتدت تطلع وأولهم أنا”.

وتابعت عبد الوهاب:

“‏ساعات لما كنت بصلي كنت بحس إني بعمل الواجب أو أسرح في الصلاة أنا هعمل غداء إيه النهارده، بس الواحد لما بيقف قدام ربنا ويركز في الكلام اللي بنقوله زي ما بنقول في الفاتحة “الرحمن الرحيم” هو فعلا رحمن وحنين وأحلى حاجة في الدنيا”.

وأضافت:

“‏زمان كنت بقول الآيات وأنا مش بركز فيها دلوقتي وأنا بركز في الآيات لآخرها بحس إن ربنا بيشفني وبيداوي كل حاجة حاسة بيها”.

وأوضحت:

“أنا بقول ده ومش خايفة من التعليقات اللي هتيجي..‏أنا نفسي كله يحس الإحساس اللي كنت حاساه وأنا بصلي صلاة المغرب والسنة، متعة تانية أحلى من أي سفرية أو أي سهرة”.

وختمت:

“ربنا يثبتنا ويعدينا من اللي إحنا فيه ويارب ما نتغيرش ونفتكر اللي إحنا فيه دلوقتي ده”.

الجدير ذكره أن شيرين طرحت أحدث أعمالها عبر موقع يوتيوب وهي أغنية “مش قد الهوى” التي نالت إعجاب الجمهور.

عمار البري

 

 

إقرأ أيضًا: منة شلبي تردّ على السؤال الأكثر تداولاً في العالم العربي..تعرّف إلى إجابتها – فيديو

إقرأ أيضًالطيفة التونسية ممنوعة من الغناء وتكشف عن الأسباب – وثائق

إقرأ أيضًاناهد السباعي تكشف سرّ عدم ذهابها إلى حفل زفافها: “هذا ما حصل معي”!

 

شيرين عبد الوهاب – العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى