العرّاب الفنيمشاهير العرب

محمد رمضان يُثير الجدل ويصفع عمرو أديب – فيديو

يتواصل الخلاف بين الإعلامي المصري عمرو أديب والفنان المصري محمد رمضان، وذلك على خلفية الفيديوهات التي وصفها الكثيرون بالإستفزازية وينشرها رمضان تعليقاً على الحكم الذي صدر بحقه وألزمه دفع مبلغ كبير للطيار المصري أشرف أبو اليسر.

إقرأ أيضاً: دولارات محمد رمضان تستفز الجمهور…شاهد إساءته الصادمة- فيديو

وجديد هذا الخلاف، كان نشر محمد رمضان عبر صفحته الخاصة على انستغرام مقطع فيديو من مسلسله “نسر الصعيد”، ظهر فيه وهو يتحدث مع زوجته في العمل التي أتت إلى مكان عمله لإحضار الطعام له، طالباً منها أن لا تأتي مجدداً، ليقترب شخص منهما محاولاً الإستماع إلى حديثهما، فما كان من رمضان إلى أن ضربه بالكف قائلاً له “إنت حاشر دماغك ليه”، ووضع صوت عمرو أديب على الفيديو هو يهاجمه، موجهاً له هذه العبارة الأخيرة.

[advertise]

وكان عمرو أديب عاد وهاجم محمد رمضان عبر برنامجه “الحكاية”، قائلاً له :”لو مش متربي انا حربيك ..قلة ادب لاء و ح اخذ حقي منك بالقانون ..و ندراً عليا .. فلوس القضية لصالح الاطفال في المستشفيات”.

وكان إندلع الخلاف من جديد بين محمد رمضان وعمرو أديب بين أن قام الأخير بمهاجمة الممثل مباشرة على الهواء في برنامجه بسبب فيديو الدولارات الذي نشره.

السجال بين محمد رمضان وعمرو أديب اندلع بعد أن قام الأخير بهجوم عنيف على الفنان بسبب فيديو نشره عبر حسابه على موقع إنستغرام بظهر فيه وهو يقوم برمي الدولارات.

وقال عمرو:“فيديو مستفز جدا لشعب مصر قاعد في البسين وبيرمي دولاارات في الماية والدولاارت حقيقية أو غير حقيقية مش ده موضوعنا .. شئ مستفز في بلد فيها الناس بتطفح الكوتة عشان تجيب رزقها”.

وتابع:“هو بيقولنا إيه إن الفلوس دي عالجزمة متهموش إنه النعمة دي متفرقش معاه .. الأستاذ نمبر وان أثار حفيظة عدد كبير من الناس اللي بتحبه .. الراجل ده بصراحة بقى عدو نفسه متفهمشي دماغه بقى فيها إيه وبيفكر إزاي .. اشرحلي إيه الفكرة .. يا نمبر وان إنت مش ملاحظ إنك بقالك سنة بتعمل مصايب”.

وأضاف:“الناس اللي انت استفزتها دي بتبلعلك أي حاجة كل ما يحصل حاجة يقولك لا ميقصدش إنما الموضوع المرة دي الناس مش مستحملاه .. انت ربنا باركلك وبقى عندك فلوس ومش إنت لوحدك اللي عندك فلوس فيه ناس كتير عندها فلوس وأدك 100 مرة ومبيعملوش كده”.

[advertise]

وهاجمه:“ده بطر يا ابني واللي ادهالك قادر يسحبها منك في ثانية قبضة واحدة فجأة كل ده يضيع .. ليه استفزاز الناس وتكره الناس فيك ده بدل ما تقول احنا غلطنا .. الناس اللي أنت استفزتهم دول هما اللي عملوك وأنت جزء كبير منك صناعة سوشيال ميديا .. إيه المانع أنك تعتذر للناس وتقولهم مقصدش”.

وختم حديثه قائلاً:“يا ابني أهدى وأرجع لعقلك وبلاش غرور ناس كتير أعظم منك وضاعوا في ثواني .. الطريقة دي غلط اللي كنا فاكرينه موسى طلع فرعون .. لسه قدامك وقت ترجع تاني في كلامك ترجع محمد رمضان بتاع الناس والشعب والغلابة إنما لو ناوي تكمل كده أبشر”.

ونشر حينها محمد رمضان مقطع فيديو من مسلسله السابق “الأسطورة” وهو يقوم بإبعاد أحد الأشخاص ويقول “بس يا بابا”.

 

العرّاب

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى