العرّاب الفنيمشاهير العرب

رد غير متوقع من احمد السقا على مها احمد

ويحرجها بتواضعه وأخلاقه!!

تابعنا على

رد غير متوقع قام به الممثل المصري احمد السقا على هجوم الممثلة المصرية مها احمد عليه وعلى زميله الممثل المصري امير كرارة.

إقرأ أيضاً: بعد هجوم شقيقة السقا عليها…مها احمد تكشف ردة فعل زوجها!

وجاء رد احمد السقا على مها احمد عبر صفحته الخاصة على انستعرام، إذ نشر ضورة كتب فيها:”العشره بتحكم الواحد……و العيش والملح عقد…….وعفى الله عن ما سلف يا اختى العزيزه(مها)”.

هذا وكانت فاجأت الممثلة المصرية مها احمد الجميع بالهجوم العنيف الذي شنته على كل من احمد السقا وامير كرارة بسبب ظهورهما في مسلسل نسل الاغراب.

وبعد قرار ايقاف الشركة المتحدة العمل مع محمد سامي فتحت مها احمد النار على احمد السقا وامير كرارة وقالت:

“عوضي على الله دي الجملة اللي دايما بقولها لما اتصدم في أشخاص. الحكاية يا سادة نجمين عملوا مسلسل واتنجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل، واديتهم على قفاهم إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل، وهما راضيين رغم إن طول عمرهم مبيعملوش كده مع أي زميلة لهم أقربها أنا”.

وعن احمد السقا قالت:“النجم الأولاني بيني وبينه عيش وملح وزمالة، رُشحت فمسلسل بطولته وكان بيقنعني بدور ولما وافقت بعتولي دور تانى معرفوش، دور متعملوش واحدة مبتدئة، المفروض إنه عارف قيمتي الفنية، وعارف إني إضافة له، اتهرب مني وموقفش جنبي وباعني، رغم أن الكل عارف اني زي أخته (ندل)”.

أما عن امير كرارة فقالت:“أما التاني كان في بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا أستاذة، نزلت من نفسي وقلتله مش هنشتغل مع بعض بقى، ما هي الحوجة مرة.. رد وقالي الدور ينادي صاحبه. طبعا محكلكوش قد إيه ندمت نفسي وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب. وقلت (عوضي عليك يا رب)”.

إقرأ أيضًاسبب وقف التعامل مع محمد سامي…امير كرارة أم مي عمر؟

وأضافت وهي تتحدث عن تواجدهما في مسلسل نسل الاغراب الى جانب مي عمر:

“تمر الأيام والاتنين يعلوا ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد (على عينهم طبعا)، ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار، وطلعوا كمان مبيقروش اللي بيمثلوه، ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها، وهما مخدماتية للأستاذة”.

وتابعت:“يمهل ولا يهمل ابدأوا من جديد يا أوفر تمثيل، ياللي مبتقروش يا كومبارس جنب النجمة، نصيحة بلاش تتشطروا على اللي كان بينكم وبينهم عيش وملح، بلاش تتشطروا على أساتذتكوا. عوضنا على الله. يا رب ما تحوجنا لحد حتى ولو كان أقرب الناس لينا”.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى