العرّاب الفنيمشاهير العرب

رامي صبري يُنهي حداده على شقيقه:”الدنيا هتمشي”! – صورة

بعد مرور حوالي أسبوعين على وفاة شقيقه بطريقة مأساوية، أعلن الفنان المصري رامي صبري عن إنهاء حداده وعودته لعمله من جديد.

رامي صبري كتب عبر حسابه على إنستغرام معلناً عودته للغناء بعد وفاة شقيقه وقال:

“ان شالله هرجع اشتغل تاتي من 1/8/2021…واسف جدا علي الغائي او عدم حضوري الافراح والحفلات في الفتره الماضيه..لعدم قدرتي علي الغناء بسبب وفاه اخي الغالي ( كريم ) ربنا يرحمه وميكتبهاش لحد اللهم امين”.

إقرأ أيضاً: شقيقة رامي صبري تكشف الحقيقة وتصدم الجميع: كريم لم يمت مدمناً!!

وختم رسالته قائلاً:

الزعل جوا القلب والحياه هتمشي”.

وكانت حادثة وفاة شقيق رامي صبري قد أثارت الكثير من الجدل، خاصة ما قيل عن أنه كان يعاني من الإدمان على المخدرات، وأنه توفي خلال هروبه من مصحة للمعالجة من الإدمان، كشف صديق الراحل معلومات مثيرة عنه.

وكتب صادق عادل، صديق الفنان الراحل كريم عبر صفحته الخاصة على فيسبوك:”كريم مكنش بالصورة الي بتتقال دي أبدًا، كريم مكنش بالوحاشة دي، بالعكس ده من أرجل الناس اللي عرفتها في حياتي، ارحموه بقى ده خلاص مشي وسابكم، بلاش التشويه ده في صورته”.

وأضاف:”كريم كان مكتئب وتعبان من كل القريب منه، واللي استنا منه مساعدة وملقهاش، كريم كان فنان وشاطر ومجتهد وملقاش الدعم الكافي، فاكتئب وده طبيعي لواحد الناس فاهمه إنه ياما هنا وياما هناك، وهو يا عيني بيعافر وبيحاول بكل جهده، للأسف اللي بيكون من عيلة فنية الناس بتستخسر تساعده، وفاهمين إن العيلة الكريمة عاملة الواجب معاه، و فيه ناس تانية أولى”.

وتابع صديق الفنان الراحل “بس الحقيقي إن ده غلط تمامًا، لاحد بيساعد ولا قريب ولا غريب، صحابه بس اللي وقفت جمبه، وكانت بتحاول تعمله حاجه مش أكتر، سواء محمد شفيق أو كريم أسامة، أو أنا أو كام شخص بس اللي قريبين منه، لكن مافيش اللي الناس فكراه ده، بلاش تشويه في إنسان شاف حياة صعبة وسبنا بطريقة أصعب”.

واختتم صديق كريم صبري “بجد مش علشان تجاملوا حد تشوهوا في صوره إنسان راح لربنا، وكفاية كلمة أخوه الفنان رامي، علي فكره اسمه كريم صبري، وله تاريخ مش بطال يتشرف بيه ارحموا علشان ربنا يرحمكم”.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى