العرّاب الفنيمشاهير العرب

وشم محمد عطية الرابع يضعه في ورطة وما علاقة والدته؟-صورة

وشم محمد عطية الرابع يضعه في ورطة وما علاقة والدته؟-صورة

تابعنا على

وقع الفنان المصري محمد عطية في ورطة مع المتابعين وذلك بسبب وشم رابع رسمه على جسمه حمل إسم والدته سامية.

إقرأ أيضاً: محمد عطية يصدم الجميع بعد انفصاله عن خطيبته ويعود إلى حبيبته القديمة!

ونشر محمد رمضان عبر صفحته الخاصة على انستغرام صورة له يظهر فيها وشم على رقبته يحمل إسم والدته، وعلّق قائلاً:””إمبارح عملت رابع تاتو ف جسمي.. أكتر تاتو كان نفسي أعمله.. سامية اسم أمي.. أهم شخص ف حياتي والإنسانة الوحيدة اللي تستاهل يكون اسمها على جسمي ما يطلعش منه.. أمي هي أقرب صديق ليا.. بتعرف تتقبلني مع كل تغيير بيحصل في تفكيري وف حياتي حتى لو مش متناسب مع أفكارها وتقاليدها وعادتها”.

وأضاف: “أمي عرفت تعمل اللي أغلب الناس في مجتمعنا فشلوا يعملوه.. قدرت تفهم مقولة من أكتر المقولات اللي صعب الناس تعرف تطبقها وهي لا تربوا أولادكم كما رباكم آباؤكم، فقد خلقوا لزمان غير زمانكم.. أمي عارفة كل أسراري وملجأ ليا في أي أزمة”.

وتابع: “مهما كبرت بفضل ضعيف من غيرها.. أي حاجة وصلتلها وأي حاجة قدرت أحققها هي كانت سبب مباشر فيها.. أمي هي الشخص اللي فضل مؤمن بيا حتى في الوقت اللي أنا فيه فقدت الأمل والثقة في نفسي.. أول مكالمة تليفون لأي شغل بيجيلي بتكون ليها.. الدعوة اللي بتدعيهالي في آخر كل مكالمة قادرة تحول أي مشكلة أو هم لشيء سهل وبسيط.. سامية أكتر حد فاهمني ومستحملني بكل عيوبي وأخطائي”.

إقرأ أيضاً: محمد عطية وخطيبته:أُعجب بها وانتظرها 3 سنوات فأنقذته من الموت!

ولم يسلم عطية من إنتقادات بعض المتابعين، الذين إعتبروا ان الوشم حرام، إذ كتب به أحدهم “أنت حر أولًا وأخيرًا بس متقولش عادي على حاجة بتعملها حرام قول متعملوهاش وادعولي بالهدايا بس كده لكن المجاهرة بالذنب أقبح من الذنب نفسه، كلنا بنغلط بس مش بنقول عادي نغلط ونفتخر قدام الناس ربنا يهديك ويهديني ويهدينا جميعا”.

وبدوره رد عطية على تعليق المتابع هذا وقال له:”لا أنا بقول اللي بعمله ومش بداریه وفخور بیه ومتحمل نتيجة أفعالي.. ما حدش بيشيل ذنب حد”.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى