العرّاب الفنيمشاهير العرب

ابنة رجاء الجداوي تكشف لأول مرة اللحظات الأخيرة في حياة والدتها – فيديو

تحدثت أميرة مختار ابنة رجاء الجداوي، عن كواليس الأيام الأخيرة في حياة والدتها عقب معرفتهم بإصابتها بفيروس كورونا.

قالت أميرة خلال حوارها مع الإعلامية راغدة شلهوب في برنامج “نص الكلام” المذاع على قناة النهار: “كانت قوية اخدت الخبر غطت وشها ومكملتش 3 دقايق وقالتلي أن شاء الله خير في الأول مكنش عندها أي عرض غير الحرارة واكتشفناها لانها قالت أنها حرانة”.

وتابعت ابنة رجاء الجداوي: “بدأنا ندور على مكان في المستشفيات فاتوفر في قنا، إسماعيلية ومرسى مطروح اختارنا الاسماعيلية وبعتلها الاسعاف تحسبًا أن ممكن يحصل نقص في الاكسجين.”

إقرأ أيضاً: ميرفت أمين ودلال ورجاء:صداقة نصف قرن دمرها كورونا…الألم لا يوصف!

وأضافت: “وهي نازلة لابسة شيك زي العادة وبتاخد شنطة لايقة على لبسها صحيح عنيها كان فيها دموع وهي في أي وقت وهي مسافرة بتكتب أن الذي فرض عليك القرآن لرادك إلي معاد، هي بتكتب على الحيطة الخط كان فيه رعشة معرفش دة بسبب الحرارة لانها كانت 39 ولا إحساسها أنها مش راجعة بس كان يوم صعب”.

وتابعت: “كنت بحاول اشوفها بس كان ممنوع حتى لما راحت العناية المركزة طلبت اشوفها من ورا الزجاج وكان ممنوع، وهي لاخر يوم مفقدتش الوعي هي كانت بتتخدر”.

وأضافت: “كلموني قالولي تعالي خدي الأجهزة بتاعتها والدبلة ودة كان اصعب يوم هما ادوني كل الحاجة وفهمت أن خلاص دي النهاية وكنت لوحدي رحت جبت الحاجة ورجعت”.

وعن آخر حديث لهما قالت “كنا بنتكلم بالفيس تايم وبشوفها بالكاميرا وآخر كلام كان يارب وعندي فيديوهات كتير بس مش للعرض وكانت بتردد يارب وأميرة اكتر كلمتين”.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى