العرّاب الفنيمشاهير العربمشاهير تركيا

كوكسال بابا يرمي الأموال على عمر كمال.. والراقصات حولهما!! – فيديو

كوكسال بابا يرمي الأموال على عمر كمال

فاجأ نجم مواقع التواصل الاجتماعي كوكسال بابا الجميع بعد أن رمى الأموال على الفنان الشعبي المصري عمر كمال، وكانت الراقصات حولهما.

في التفاصيل، تحدى ​عمر كمال​ قرار نقابة المهن الموسيقية في مصر بإيقافه عن الغناء في مصر بعد تصريحاته عن النقابة في أحد اللقاءات التليفزيونية التي هاجم خلالها النقيب، وطرح مغني المهرجانات عمر كمال فيديو كليب مهرجان “​البنات​” والذي كان روج له عبر صفحته الرسمية بموقع للتواصل الاجتماعي.

ويبدو ​كوكسال بابا​ في الكليب ممسكا بيد فتاة شقراء مرتدية تنورة قصيرة جداًَ وكذلك لوحظ استعانة عمر كمال بعدد كبير من الراقصات في المهرجان.

الأغنية من كلمات عمرو قطب وألحان عمر كمال وتوزيع أبو عبير وإخراج تامو زين.

ويقول مطلعها :”دلع تاخد.. دلع قصاد فلوسك
دلع عشان ..كل البنات تبوسك
مفيش دلع …يدولك علي بوذك
دلع لو حتي ياسيدي بس بالكلام

قلب البنات… مش محتاج وساطه
دول كائنات..ابسط من البساطه.
ابسط حاجات.. تبسطهم لو شوكلاته
اهم حاجه يحسوا منك بإهتمام “.

إقرأ أيضاً: إيقاف عمر كمال ومنعه من الغناء.. والسبب صادم!!

شاهد كوكسال بابا يرمي الأموال على عمر كمال

 

من جهةٍ أخرى، في أعنف رد له على الإطلاق، كشف الفنان المصري عمر كمال عمّا حصل بالتفاصيل، حيث أكّد أنّه لم يسرق أحد، ولم يأخذ رزقة أي شخص. في التفاصيل، أعرب الفنان المصري ​عمر كمال​ استيائه بسبب الانتقادات التي تعرض لها في الفترة الماضية من البعض بسبب تقديمة الغناء.

وكتب عمر كمال في منشور له عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الإجتماعي ، قائلاً: أنا طلعت لقيت جوايا حب لحاجة اسمها غنا.. سعيت ف السكة ديه وربنا سبب الأسباب والدنيا مشيت معايا و رزقني من وسع بعد ضيقة و تعب .. ممكن أكون صح و بعمل خير وممكن أكون غلط وهخش النار .. ده موضوع هنعرفه ف الاخرة لما نقف قدام ربنا.”

إقرأ أيضاً: زواج عمر كمال من فنانة شهيرة يصدم الجميع.. هكذا أعلن عن الخبر – بالدليل

وأضاف: أنا لا أخدت رزقك .. ولا سرقتك .. و لا أذيتك .. ولا أنت كنت طالع منحة دراسية بلد أوروبية وأنا طلعت بدالك .. ولا أنا أخدت مكانك ف شغل أو مرتب أو ترقية ف أى حاجة .. انا أخترت طريق ومشيت فيه وبس .. فا الدنيا مش مستاهلة أنك تهيني وتشتمني .. ممكن تتابعني لو شايفني بقدم حاجة تبسطك وتغير المود بتاعك للأحسن”.

وأختتم عمر كمال قائلًا:”متابعنيش لو شايفني مش بقدم أى حاجة مهمة ف الحياة .. بس متأذنيش بكلامك عشان أنا بني أدم زيك بحس وبزعل وليا أم وأهل أهانتك ليا بتزعلهم “.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى