العرّاب الفنيمشاهير العرب

طليقة أحمد الفيشاوي تعلن إلحادها.. الجمهور مصدوم والسبب!!

طليقة أحمد الفيشاوي

أثارت طليقة الفنان المصري المثير للجدل أحمد الفيشاوي، صدمةً كبيرةً عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد إعلان إلحادها أمام العلن لسبب مفاجئ.

طليقة أحمد الفيشاوي تعلن إلحادها؟!

في التفاصيل، رفضت ندى كامل، طليقة الفنان المصري أحمد الفيشاوي، اعتذار الداعية مظهر شاهين، بعد تبادل الاتهامات والهجوم بينهما خلال الأيام القليلة الماضية على مواقع التواصل.

وقالت ”كامل“ في تصريحات تلفزيونية جديدة إن قصة خلافها مع مظهر شاهين بدأت بعد أن قرأت تعليقا عبر إنستغرام عن الأديان السماوية، فردت عليه، ولم تكن تعرف أنه عن المساكنة.

وأضافت ندى أنها لا تؤمن بالمساكنة ولا تشجع عليها، أو حتى على طرح موضوعها للنقاش، وتشجع على الزواج.

وتابعت طليقة أحمد الفيشاوي أنها وجدت في اليوم التالي ردًا من الداعية مظهر شاهين شعرت من خلاله أنه هجوم وتنمر عليها شخصيا، بطريقة أدخلتها في دائرة ليس لها علاقة بها.

كما علقت: ”لقيت الأستاذ بيقول إني نافخة وعاملة بوتكس وفيلر، هو حضرتك مركز فيا ولا في كلامي!“.

إقرأ أيضًا: علاقة عمر كمال بطليقة أحمد الفيشاوي تثير بلبلة.. وهذا ما أكّد الشكوك!! – صور

وردا على سؤال لماذا خرج الموضوع عن دائرة النقاش في قضية فكرية؟، قالت: ”الموضوع بالنسبة لي قضية فكرية إنسانية بحتة، لكن بالنسبة له هو نقاش ديني حاد بين شخص لا يفهم في الدين، وبين عالم كبير، وهذا غير صحيح“.

ولفتت ندى كامل: ”مالكش حق تبص على جسمي، أو ترد علي رد غير لائق، دي مش شغلتك دي شغلة دكاترة التجميل، مش شغل داعية“. وأكملت: ”اعتذاره غير مقبول بالمرة“.

وأوضحت في تصريحاتها الجديدة: “وصلني كلام في ناس بتقولي إن أنا ملحدة.. لأ يا استاذ انت خليت الناس تقول عليا ملحدة ومرتين في البوست بتاعك اللي انت قولت مش هترد عليا فيه رديت عليا فيهم في 15 سطر. لو انت مكنتش هترد عليا كنت هترد عليا في قد إيه؟ وامبارح بيقول أنا بخاف على الفتنة والدين.. الفتنة إيه؟ حضرتك اللي مفتون“.

وأكدت: ”الموضوع خلص وأنا في ناس كتير كلموني وأنا حبيت أخلص الموضوع لإن حضرتك تعرفني وعارف كويس أوي إن أنا مش هدخل في مهاترات تانية مع ده ولا مع غيره.. وقبل ما أنهي كلامي مع حضرتك خلاني أوصل للدرجة دي وأنزل للطريقة دي على الأقل أنا بني آدمة مواطنة عادية لكن حضرتك شيخ مش المفروض تقولي الكلام ده“.

واختتمت ندى، حديثها قائلة: ”الشخص ده أو الإنسان ده أنا جالي منه تجاوزات شخصية وأترفع إن أنا أرد عليها دلوقتي أو بعدين وأنا مش هتكلم فيها“.

 

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى