العرّاب الفنيمشاهير العرب

هل البخل السبب وراء عدم إقامة حفل زفاف ابنة شيرين رضا وعمرو دياب؟!

ابنة شيرين رضا وعمرو دياب

لن تقوم نور ابنة الممثلة المصرية شيرين رضا والفنان المصري الشهير الهضبة عمرو دياب بحفل زفاف على الإطلاق عند زواجها، فما السبب بحسب والدتها؟

ابنة شيرين رضا وعمرو دياب

في التفاصيل، كشفت الفنانة المصرية شيرين رضا، عن تحضيرات زواج ابنتها، نور عمرو دياب، مشيرة إلى أنهم لن يقيموا حفل زفاف، لأنهم لم يتربوا على هذه التقاليد.

وأكدت رضا أن أهل خطيب نور عمرو دياب البريطاني، أبدوا موافقتهم على هذه الفكرة، وقالت الفنانة في تصريحات لـ ”إي تي بالعربي“: ”حتتجوز أكيد، أنا بنتي مخطوبة ولكن مش هنعمل فرح لأننا لا نؤمن بهذه الأشياء، وأنا عمري ما لبست فستان فرح في الحقيقة، شايفة إن كل واحد حر يعمل اللي عايزه“.

وعند سؤالها عن رغبة ابنتها نور بارتداء فستان الفرح بعكس رغبتها، قالت شيرين رضا: ”لأ هي مش كده، أنا مش كده، احنا متربيناش كده، دي حاجات أفكار شخصية“.

وأشارت شيرين رضا إلى أن التحضير لإقامة حفل زفاف يتطلب الكثير من الجهد ومبالغ مالية كبيرة، فلذلك عليهم بالاستمتاع بتلك المبالغ، وعلقت: ”أنا بشوف الحفلة الكبيرة دي فلوسها كتير أوي… فستان الفرح بالشيء الفلاني، والقاعة بالشيء الفلاني.. يعني كل دا عشان ليلة واحدة، ما هو ممكن ياخدوا الفلوس دي يستمتعوا بيها أكتر“.

إقرأ أيضًا: صورة تثير الجدل.. شيرين رضا حامل؟! – صورة

وعن طريقة احتفال نور عمرو دياب بزفافها، قالت الأم: ”هي مش عايزة تعمل فرح، أنا عمري ما كنت عايزة أعمل فرح، واحنا لسه هنشوف هنحتفل إزاي وهتكون حفلة صغيرة أوي، والمهم هي وجوزها وأهله، إنما نجيب الناس اللي شفناهم السنة اللي فاتت، والناس اللي شفناهم السنة اللي قبل اللي فاتت، ولازم نعزمهم علشان دي متزعلش، ويجوا ينتقدونا.. لأ.. ده مش هيحصل“.

 

من جهةٍ أخرى، يبدو أنّ الخلافات والمشاكل قد ظهرت إلى العلن بين الفنانتين المصريّتين فيفي عبده وشيرين رضا، حيث تحدّثت الأولى عمّا حصل تحديدًا بينهما.

في التفاصيل، قالت الممثلة والراقصة المصرية ​فيفي عبده​ إنها ليست على خلاف مع الممثلة المصرية ​شيرين رضا​ بسبب مسلسلهما “​شغل عالي​”، وأوضحت :”مفيش أي خناقة على موضوع التتر ومتكلمناش على هذه المواضيع”.

وأضافت :”شيرين متصالحة مع نفسها، وهي حبيبتي من زمان وأول مرة نشتغل مع بعض”.

وتابعت فيفي عبده حديثها في برنامج “كلام الناس” الذي يعرض على قناة mbc مصر، موجهة نصائح للسيدات المتزوجات في كيفية التعامل مع أزواجهنَ، فقالت :”الراجل شريك حياة طفس، لازم تبقى مالية عينه في كل حاجة وتعمليه أكلة حلوة وترضيه بكل النواحي بلبس حلو”.

العرّاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى